Заказать звонок
ТИПОГРАФИЯ

Machine Linoprint CV delivers efficient production process, which will provide printing to market printing personalized and short run packaging

High quality printing on cardboard

Около 200 тысяч оттисков в месяц печатают на цифровой машине Linoprint CV в «Полиграф Медиа Групп»

The company "Heidelberg-CIS" and the print shop "polygraph Media Group" (Moscow) this summer during the exhibition, Printech has signed a contract to supply Russia's first 6-color digital printing system Linoprint CV (Ricoh Pro C7100X). At the end of June 2015 the installation and commissioning of the machines in the print shop "polygraph Media Group".

Over the past 3 months on new hardware printing printed 580 thousand prints of A3, which is an average of about 200 thousand prints per month. This is a very high figure, which confirms not only the effectiveness of digital machines Linoprint CV, but high utilization of production "polygraph Media Group" in traditionally "low" for printing the summer season.

Sergei Kolchin, the General Director of printing, says that the expectations from the operation of the digital printing system Linoprint CV was met in all settings: high printing speed, continuous vacuum flow sheet, a perfect combination of persons and turnover of print.

In the printing in General satisfied with the cooperation with the company "Heidelberg-CIS": "the Machine was installed and running in time, - says Sergey Kolchin, - the specialists of "Heidelberg-CIS" together with "RIKO Rus" gave us full support in the early stages of development machines, we also cooperate in the daily work, efficiently resolving current issues."

Short-term goal of the print shop "polygraph Media Group" is entering the market for personalized and short-run packaging, and digital machine Linoprint CV will be a key element in providing the production for this segment of the market. Today the new machine is used for production of pilot runs packaging with the aim of exploring the preferences of the customers of printing and to final consumers. Sergei Kolchin emphasized that the digital machine has proved effective for the production of test and limited-edition runs of packaging. "Linoprint CV confidently cope with printing on the cardboard that a digital machine does not do this is in our opinion the main difference between it," said Sergey Kolchin.

A special role in this model plays the toner from ultrafine particles, ensuring uniformity and clarity in print. Commendable a wide color gamut and low melting point. Thus, it is possible to print on materials of all types, including heat-sensitive plastic, resulting in a quality that is comparable to offset. Linoprint CV is the only car in its class, able to print white toner or varnishing a gloss varnish and selectively over the entire surface.

The print shop "polygraph Media Group" successfully works for 9 years and offers the production of a wide range of commercial and promotional printing digital and offset. During this time the company has established itself as a reliable partner, ensuring a good customer recommendations, most of which represents a segment of B2B. Among the recent important projects the print shop "polygraph Media Group" - participation in the organization of the XXII Olympic games 2014 in Sochi. "We will gordimsya that was among the suppliers of the Olympic games, and in our print shop had produced a very significant share of the printed products, which were used during the Games, - says Sergey Kolchin. – On results of work of our company were awarded with gratitude "For the contribution to the XXII Olympic winter games 2014 in Sochi".

Тираж визиток10020030040050060070080090010002000
Цветность 1+0 черно-белая печать с одной строны                      
Цветность 4+0 цветная печать с одной строны                      
Цветность 4+4 цветная печать с двух строн                      

Просим Вас внимательно ознакомиться с нашими требованиями по подготовке файлов. Несоблюдение этих требований приведет к увеличению времени выполнения и стоимости Вашего заказа. Готовыми к работе считаются файлы, удовлетворяющие нижеперечисленным требованиям, и не требующие доработок и переделок!

ФАЙЛЫ

  • Ничего лишнего, только готовые к печати файлы . Пожалуйста не присылайте исходники, файлы накаток, дополнительные версии в других форматах и т.д.
  • Части комплекта изделия (например, передник и задник CD) должны быть каждая в отдельном файле. При двусторонней печати лицевая и оборотная стороны изделия должны находиться в разных файлах (размещение лица и оборота в одном PDF-файле допустимо).
  • Название файла должно содержать название позиции. Например: DimaBilan_front1.pdf. Не давайте файлам имена типа 1.pdf или front.pdf — это создает путаницу при компоновке печатного листа.
  • Примечание: В программах спуска полос не указываются пути к файлам, поэтому правильного названия папки недостаточно.
  • Имя папки/файла должно совпадать с названием позиции в заказе
  • Не создавайте лишних вложенных папок:
  • Хорошо: Папка/файлы. Плохо: Папка/макет/готовый макет/в печатьфайлы.

ФОРМАТЫ

  • Для макетов, требующих вырубки (диджипаки, папки, конверты и пр.) — EPS, AI.
  • Для макетов, не требующих вырубки (CD, амареи, листовки, флаеры, постеры) — PDF.
  • Для макетов, не требующих вырубки допускается так же формат TIF, но в этом случае мы не сможем провести качественную предпечатную подготовку макета.
  • Примечание: TIF, затянутый в PDF или EPS остается TIF-ом со всеми вытекающими последствиями.
  • Макеты в других форматах не принимаются.

ЦВЕТ

  • Допустимые цвета: CMYK и Pantone
  • Примечание: Цветовой охват печатной машины существенно ниже цветового охвата стандартных RGB устройств.Если макет в RGB, то претензии по цвету не принимаются.
  • Использование в макетах пользовательских названий спотовых цветов допустимо только для обозначения высечки, лака, тиснения и т.п. (LAK, VIRUBKA и т.п.). Для печатных красок использовать только CMYK и названия из каталогов Pantone.
  • Мы используем CMYK профайл Fogra 39.
  • В качестве RGB профайла (если вы не уверены в том выбрать) рекомендуем использовать sRGB.

РАЗРЕШЕНИЕ ФАЙЛОВ

  • Разрешение цветных и полутоновых растровых изображений: 300 dpi.
  • Разрешение однобитных изображений: 600–1200 dpi.
  • Примечание: Использование изображений с чрезмерно завышенным разрешением только замедлит работу с файлами.
  • Качество же, после неизбежного даунсемплинга (уменьшения разрешения), наоборот ухудшится.

ОБЩИЕ ТРЕБОВАНИЯ К МАКЕТАМ

  • Все макеты должны иметь выпуск под обрез не менее 2 мм. Для брошюр 12-20 стр. выпуск под обрез должен быть не менее 3 мм, свыше 20 стр. — 5 мм.
  • Расстояние от линии реза до значимых объектов должно быть не менее 4 мм
  • Все шрифты должны быть переведены в кривые (обратите внимание, чтобы в макете не оставалось пустых текстовых блоков).
  • Растровые изображения, используемые в макете, должны быть втянуты (embedded).
  • Многополосные буклеты должны быть сохранены в PDF постранично (1, 2, 3,..)
  • В макетах, требующих вырубки (диджипаки, папки, конверты и пр.), в отдельном непечатном слое должен присутствовать контур вырубного штампа изделия.
  • Если предполагается покрытие изделия выборочным УФ-лаком или тиснение, в отдельном непечатном слое должны присутствовать области для лакирования или тиснения. Также должны быть предоставлены отдельные файлы в одну краску с областями для лакирования или тиснения.
  • Максимальный суммарный объем красок в изображениях должен быть меньше:
    • немелованная бумага: сплошные заливки - 260%, небольшие области - до 300%
    • мелованная бумага — сплошные заливки - 300%, небольшие области - до 350%
  • Примечание: Не используйте большие заливки составным черным с суммой красок больше 300%. Для составного черного будет вполне достаточно цвета C60M50Y50K98.

ПРАКТИЧЕСКИЕ СОВЕТЫ

  • Мелкий черный текст, логотипы, штрих-коды - делать только цветом C0/M0/Y0/K100. Не используйте составной черный!
  • Для текста вывороткой (белый текст по цветному или черному фону) не используйте тонкие шрифты размером меньше 5 пунктов.
  • Обязательно проверяйте макет на наличие оверпринтов в белых или цветных объектах. Белые объекты с атрибутом overprint при печати исчезнут совсем, а цветные, если они находятся не на белой подложке, могут радикально изменить цвет.
  • Связаться с нами, а также сделать заказ можно по телефону (495) 1200209 ВНИМАНИЕ !!!!
  • Верстая обложку, поинтересуйтесь толщиной корешка (если работа идет на клеевое скрепление). Имейте также в виду, что корешковое поле внутренней стороны обложки должно быть больше самого корешка на 4 мм с каждой стороны
  • Как рассчитать толщину корешка:
  • Выясните, на какой бумаге печатается блок. Например, 90 гр/м2 глянец. Смотрите в нашу таблицу. Выясните толщину этой бумаги. В данном случае это 0,065 мм. Умножаете толщину бумаги на количество страниц в блоке (например, 72 стр.) и делите на 2. Получаете толщину корешка в чистом виде: (72-0,065):2 =2,34 мм. К полученному результату прибавляете 1 мм (корешок утолщается за счет клеевого скрепления и толщины бумаги самой обложки). Получаем 3,34 мм. Округляем до 4 мм. Все.

Наберите нам +7 (495) 120-0209 или нажмите кнопку справа!

Мы действительно заботимся о наших пользователях и нашем продукте.

PRODUCTS

Printing Services

Offset printing

Offset printing is still the most popular form of printing, and at the same time, the classical way of printing services.

Digital printing

Digital printing is much faster and faster solves the issues associated with the speed of execution of any orders with any complexity.

Large format printing

Large format printing is used for the production of banners, banners, stands, performing its advertising functions around the clock and in any weather.

Design development

We offer services of design, layout of various printed products.

UV printing

UV printing - a kind of inkjet printing using inks that harden when examined by ultraviolet rays.

Plotter cutting

Technology that allows to penetrate to the substrate, carving, punching, cutting through the material along the contour of the image of different materials.

Advertising Printing

Advertising printing is the production of any printed materials used to promote products, services or the company that makes these products or services.

Office Printing

Fast printing

Urgent printing

Fast printing, typically performed with the use of digital technologies as prepress in this case requires a significant time and is reduced to working with color, affixing the label and determining the position of an object on the printed sheets.

24 hour printing

Printing PMG accepts print orders 24 hours a day, seven days a week. We provide a full range of printing services of high quality — from product conception to packaging and delivery of copies to the address specified by the customer.

Black and white print

Black and white print can be made as quickly as possible and with very high resolution.

Color print

A large part of printed products, customers today expect to print in color. Color printing is possible using both offset and digital technologies.

Call us +7(495)120-02-09 and you can order sample!

We really care about our users and our product.