Заказать звонок
ТИПОГРАФИЯ

You might be interested in

Branded or branded envelope — low-cost but effective marketing tool that brings quick returns, improving customer loyalty. The envelope is the first thing seen by the recipient of the letter, and envelopes with the logo isolated letter on the rest of the mail.

PMG printing house you can order envelopes custom sizes and shapes, colored and design paper. Each envelope can be unique!

You can also request branding of envelopes, that is, drawing on ready-made envelopes, logo, symbols, company, event or events. For the manufacture of branded envelopes with the logo of the organization you can use the standard or ready-made envelopes.

The cost of printing envelopes

The cost of making envelopes with the logo depends on many factors: the number of copies, quality of paper, method of printing images, finishing answer. Making custom envelopes, custom sizes and shapes can take longer. Price per unit in this case will be higher than on the branding of the finished envelopes.

Orders branding or production of envelopes with the logo, including urgent, can be placed online or arriving at the office of the printing house in Moscow.

[table with prices

The layout of the envelope

Printing PMG offers a wide range of envelopes of different size, shape and color. You can order the printing of the design layout imprinting of the envelope: the designer will choose the font, design, prompts you for the location of inscriptions and logo on the envelope, will select options of post-processing.

You can also order envelopes with the logo or other symbols custom shape, size, with a unique design. The specialists of our printing house will offer any for the purposes of the customer, the material of the envelope, develop the layout of the overprint, offer opportunities post-processing.

The typography takes orders for branding and the production of envelopes with a window through which is visible the recipient's address printed on the envelope attached to the flyer or the postcard.

The size of envelopes

If it is assumed that departure will be to deliver mail, we recommend you to order the production of envelopes of standard size and shape.

Russian standard

Formats of envelopes, adopted in the Russian Federation. Top to bottom: C6, DL, C5, C4, B4. On the territory of the Russian Federation is the GOST R 51506-99 of 23 December 1999. This standard is based on ISO 269-85 in terms of dimensions and defines the following types of envelopes:

Format

Visitflorida mm

Note

C6

114 x 162

In the Soviet Union was the main format

DL/E65

110 x 220

The "European" format

C5

162 x 229

 

C4

229 x 324

 

B4

250 x 353

 

 

International standard

Standard ISO 269 defines several standard envelope, intended for insertion in them of the paper formats defined in ISO 216:

Format

Dimensions

mm

Suitable for paper size

DL/E65

110 ? 220

A4 folded three times

C7/C6

81 ? 162

A5 folded three times

C6

114 ? 162

A6

C6/C5

114 ? 229

A4 folded three times

C5

162 ? 229

A5

C4

229 ? 324

A4

C3

324 ? 458

A3

B6

125 ? 176

C6

B5

176 ? 250

C5

B4

250 ? 353

C4

E4

280 ? 400

B4

 

Methods printing on envelopes

  • Digital printing is suitable for immediate printing of small runs of printed products, ensures high quality and excellent color reproduction. There are limitations on the density and adherence of the paper.
  • Offset printing is more economical for large print runs, ensures high print quality, vivid colors and shades. Is not suitable for all types of paper suitable for printing on finished envelopes.
  • Screen printing is used for printing inscriptions and logos on ready-made envelopes out of designer paper. Images are very clear and of high quality, but have to be limited to one or two colors in each image.
  • Hot stamping foil looks great on designer paper, particularly dark colors. The envelopes thus produced are considered to be the elite and expensive to manufacture.
Тираж визиток10020030040050060070080090010002000
Цветность 1+0 черно-белая печать с одной строны                      
Цветность 4+0 цветная печать с одной строны                      
Цветность 4+4 цветная печать с двух строн                      

Просим Вас внимательно ознакомиться с нашими требованиями по подготовке файлов. Несоблюдение этих требований приведет к увеличению времени выполнения и стоимости Вашего заказа. Готовыми к работе считаются файлы, удовлетворяющие нижеперечисленным требованиям, и не требующие доработок и переделок!

ФАЙЛЫ

  • Ничего лишнего, только готовые к печати файлы . Пожалуйста не присылайте исходники, файлы накаток, дополнительные версии в других форматах и т.д.
  • Части комплекта изделия (например, передник и задник CD) должны быть каждая в отдельном файле. При двусторонней печати лицевая и оборотная стороны изделия должны находиться в разных файлах (размещение лица и оборота в одном PDF-файле допустимо).
  • Название файла должно содержать название позиции. Например: DimaBilan_front1.pdf. Не давайте файлам имена типа 1.pdf или front.pdf — это создает путаницу при компоновке печатного листа.
  • Примечание: В программах спуска полос не указываются пути к файлам, поэтому правильного названия папки недостаточно.
  • Имя папки/файла должно совпадать с названием позиции в заказе
  • Не создавайте лишних вложенных папок:
  • Хорошо: Папка/файлы. Плохо: Папка/макет/готовый макет/в печатьфайлы.

ФОРМАТЫ

  • Для макетов, требующих вырубки (диджипаки, папки, конверты и пр.) — EPS, AI.
  • Для макетов, не требующих вырубки (CD, амареи, листовки, флаеры, постеры) — PDF.
  • Для макетов, не требующих вырубки допускается так же формат TIF, но в этом случае мы не сможем провести качественную предпечатную подготовку макета.
  • Примечание: TIF, затянутый в PDF или EPS остается TIF-ом со всеми вытекающими последствиями.
  • Макеты в других форматах не принимаются.

ЦВЕТ

  • Допустимые цвета: CMYK и Pantone
  • Примечание: Цветовой охват печатной машины существенно ниже цветового охвата стандартных RGB устройств.Если макет в RGB, то претензии по цвету не принимаются.
  • Использование в макетах пользовательских названий спотовых цветов допустимо только для обозначения высечки, лака, тиснения и т.п. (LAK, VIRUBKA и т.п.). Для печатных красок использовать только CMYK и названия из каталогов Pantone.
  • Мы используем CMYK профайл Fogra 39.
  • В качестве RGB профайла (если вы не уверены в том выбрать) рекомендуем использовать sRGB.

РАЗРЕШЕНИЕ ФАЙЛОВ

  • Разрешение цветных и полутоновых растровых изображений: 300 dpi.
  • Разрешение однобитных изображений: 600–1200 dpi.
  • Примечание: Использование изображений с чрезмерно завышенным разрешением только замедлит работу с файлами.
  • Качество же, после неизбежного даунсемплинга (уменьшения разрешения), наоборот ухудшится.

ОБЩИЕ ТРЕБОВАНИЯ К МАКЕТАМ

  • Все макеты должны иметь выпуск под обрез не менее 2 мм. Для брошюр 12-20 стр. выпуск под обрез должен быть не менее 3 мм, свыше 20 стр. — 5 мм.
  • Расстояние от линии реза до значимых объектов должно быть не менее 4 мм
  • Все шрифты должны быть переведены в кривые (обратите внимание, чтобы в макете не оставалось пустых текстовых блоков).
  • Растровые изображения, используемые в макете, должны быть втянуты (embedded).
  • Многополосные буклеты должны быть сохранены в PDF постранично (1, 2, 3,..)
  • В макетах, требующих вырубки (диджипаки, папки, конверты и пр.), в отдельном непечатном слое должен присутствовать контур вырубного штампа изделия.
  • Если предполагается покрытие изделия выборочным УФ-лаком или тиснение, в отдельном непечатном слое должны присутствовать области для лакирования или тиснения. Также должны быть предоставлены отдельные файлы в одну краску с областями для лакирования или тиснения.
  • Максимальный суммарный объем красок в изображениях должен быть меньше:
    • немелованная бумага: сплошные заливки - 260%, небольшие области - до 300%
    • мелованная бумага — сплошные заливки - 300%, небольшие области - до 350%
  • Примечание: Не используйте большие заливки составным черным с суммой красок больше 300%. Для составного черного будет вполне достаточно цвета C60M50Y50K98.

ПРАКТИЧЕСКИЕ СОВЕТЫ

  • Мелкий черный текст, логотипы, штрих-коды - делать только цветом C0/M0/Y0/K100. Не используйте составной черный!
  • Для текста вывороткой (белый текст по цветному или черному фону) не используйте тонкие шрифты размером меньше 5 пунктов.
  • Обязательно проверяйте макет на наличие оверпринтов в белых или цветных объектах. Белые объекты с атрибутом overprint при печати исчезнут совсем, а цветные, если они находятся не на белой подложке, могут радикально изменить цвет.
  • Связаться с нами, а также сделать заказ можно по телефону (495) 1200209 ВНИМАНИЕ !!!!
  • Верстая обложку, поинтересуйтесь толщиной корешка (если работа идет на клеевое скрепление). Имейте также в виду, что корешковое поле внутренней стороны обложки должно быть больше самого корешка на 4 мм с каждой стороны
  • Как рассчитать толщину корешка:
  • Выясните, на какой бумаге печатается блок. Например, 90 гр/м2 глянец. Смотрите в нашу таблицу. Выясните толщину этой бумаги. В данном случае это 0,065 мм. Умножаете толщину бумаги на количество страниц в блоке (например, 72 стр.) и делите на 2. Получаете толщину корешка в чистом виде: (72-0,065):2 =2,34 мм. К полученному результату прибавляете 1 мм (корешок утолщается за счет клеевого скрепления и толщины бумаги самой обложки). Получаем 3,34 мм. Округляем до 4 мм. Все.

Наберите нам +7 (495) 120-0209 или нажмите кнопку справа!

Мы действительно заботимся о наших пользователях и нашем продукте.

PRODUCTS

Printing Services

Offset printing

Offset printing is still the most popular form of printing, and at the same time, the classical way of printing services.

Digital printing

Digital printing is much faster and faster solves the issues associated with the speed of execution of any orders with any complexity.

Large format printing

Large format printing is used for the production of banners, banners, stands, performing its advertising functions around the clock and in any weather.

Design development

We offer services of design, layout of various printed products.

UV printing

UV printing - a kind of inkjet printing using inks that harden when examined by ultraviolet rays.

Plotter cutting

Technology that allows to penetrate to the substrate, carving, punching, cutting through the material along the contour of the image of different materials.

Advertising Printing

Advertising printing is the production of any printed materials used to promote products, services or the company that makes these products or services.

Office Printing

Fast printing

Urgent printing

Fast printing, typically performed with the use of digital technologies as prepress in this case requires a significant time and is reduced to working with color, affixing the label and determining the position of an object on the printed sheets.

24 hour printing

Printing PMG accepts print orders 24 hours a day, seven days a week. We provide a full range of printing services of high quality — from product conception to packaging and delivery of copies to the address specified by the customer.

Black and white print

Black and white print can be made as quickly as possible and with very high resolution.

Color print

A large part of printed products, customers today expect to print in color. Color printing is possible using both offset and digital technologies.

Call us +7(495)120-02-09 and you can order sample!

We really care about our users and our product.